Sanatatea fatului, Sarcina

Alimentația în timpul sarcinii

  1. Sarcina și greutatea corporală
  2. Necesarul alimentar în sarcină
  3. Alimente de evitat în timpul sarcinii
  4. Recomandări
  5. Programează-te

Alimentația în timpul sarcinii joacă un rol fundamental atât pentru binele mamei, cât și al bebelușului.
Astfel, se recomandă să fie alese alimente de calitate, care să cuprindă toate tipurile de nutrienți (proteine, carbohidrați, grăsimi, vitamine, minerale).

Sarcina și greutatea corporală

Este important ca gravidele să își monitorizeze greutatea corporală, care nu ar trebui să depășească 15 kg, până la sfârșitul sarcinii.

În cazul unei creșteri excesive în greutate, pot apărea diferite complicații materne (diabet, hipertensiune, etc.) și fetale (defecte de creștere, defecte metabolice, etc.), care duc la apariția unor condiții mai grave.

De aceea, este vital ca toate mamele să urmeze o dietă echilibrată și să aibă un control asupra greutății, evitând pe cât posibil, alimentele hipercalorice și/sau condimentate.

Necesarul alimentar în sarcină

Cea mai mare cantitate de calciu, se obține din lactate. Rația zilnică de calciu recomandată este de 1000 mg. Important de reținut este consumul de lactate cu un conținut scăzut în grăsimi.

Proteinele sunt o altă clasă de nutrienți importanți și este important să fie consumate în timpul sarcinii, într-o cantitate de 250 g, pe zi. Proteinele se găsesc în carne (vită, pui, curcan, porc, pește) și ouă.

Trebuie reținut faptul că, pe toată durata sarcinii, pentru aportul de 250 g proteine pe zi, trebuie consumate cărnuri slabe, ca de exemplu, puiul și curcanul.

Peștele în cantități mari este de evitat, din cauza conținutului crescut de mercur.

În ceea ce privește carbohidrații, necesarul zilnic în timpul sarcinii, este de 175 g. Este important să se consume carbohidraţi de calitate superioară (cu indice glicemic scăzut), precum cerealele integrale.

Fructele și legumele, sunt poate cei mai importanți nutrienți, mai ales în timpul sarcinii.

Necesarul zilnic pentru femeile gravide este de aproximativ 200 g fructe și 200 g legume, ambele, de preferat, cu un conținut cât mai crescut de vitamina C.

Alimente de evitat în timpul sarcinii

  • pește crud (sushi)
  • carne crudă, în sânge (biftec tartar, etc.)
  • ouă crude (maioneză, creme nefierte)
  • lactate precum brânzeturile cu mucegai, nepausterizate, cu indice crescut de grăsime
  • produse preambalate

Recomandări

  • consum de fructe, legume, lactate (cu indice redus de grăsime)
  • 4-5 mese dese, în cantitate mică, zilnic
  • mâncatul lent – ușurează digestia și evită balonarea
  • în caz de grețuri, matinale, sunt recomandate alimente uscate (pâine prajită, grisine, etc.)
  • în caz de indigestie sau aciditate gastrică, se recomandă o dietă ușoară câteva zile (fără mâncăruri grase, picante, prăjite, condimentate, sau dulci, precum ciocolata)
  • evitarea consumului de carbohidrați în exces (pâine, paste, etc.)
  • ingestia crescută de lichide – recomandate apa și laptele, de evitat sucurile carbogazoase
  • limitarea consumul de cafea, la 1 ceașcă
  • evitarea consumului de alcool
  • evitarea fumatului

Important de reținut!

Informațiile din acest articol nu înlocuiesc, în niciun caz, consultul medical specializat. Recomandările medicale au scop strict informativ.
Referințele și concluziile pot varia de la un pacient la altul și depind de mulți factori, precum starea de sănătate, stilul de viață, etc.
Tocmai de aceea, aceste informații nu trebuie să înlocuiască un diagnostic avizat.
Nu ezitați să mergeți la medic pentru consult și/sau îndrumare, ori de câte ori aveți o problemă de sănătate.

Te-ai decis sa iti faci o programare pentru un consult?

Super! Tot ce trebuie să faci este să alegi ziua și ora care ți se potrivesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *